Πέμπτη, 24 Μαρτίου 2011

Η αθυροστομη ελληνιδα yiayia

Πριν δύο εβδομάδες άρχισε να μεταδίδεται στην αμερικανική τηλεόραση μια διαφημιστική καμπάνια για την σειρά "Ελληνικών" προϊόντων της Kraft Foods με την επωνυμία "Athenos". Στο επίκεντρο της καμπάνιας βρίσκεται μία χαρακτηριστική Ελληνίδα γιαγιά ( yiayia), σε 3 παραλλαγές, η οποία γκρινιάζει για τα πάντα και καταδικάζει οτιδήποτε σύγχρονο με τον χειρότερο τρόπο.

Συγκεκριμένα, η yiayia (κλασικά μαυροντυμένη και με το απαραίτητο τσεμπέρι στο κεφάλι) θεωρεί την εγγονή της πόρνη επειδή φοράει ένα ανάλαφρο καλοκαιρινό φουστανάκι, καταριέται ένα νέο ζευγάρι να καεί στην κόλαση επειδή συζούν ενώ δεν είναι παντρεμένοι, ενώ θεωρεί ότι ένας άντρας που μένει στο σπίτι για να φυλάξει τα παιδιά ενώ η γυναίκα του εργάζεται είναι ουσιαστικά "η σύζυγος" στην οικογένεια. 
Οι διαφημίσεις προκάλεσαν την αντίδραση της Μαρίας Αναγνωστοπούλου, προέδρου του Ελληνικού Ινστιτούτου, μη κερδοσκοπικού πολιτιστικού κέντρου. «Αυτές οι διαφημίσεις δεν είναι κατάλληλες από άποψη ελληνικής οπτικής», σημείωσε και ζήτησε την ανάκλησή τους.Η Kraft απαντά πως ουδέποτε είχε σκοπό να προσβάλει. «Μπορεί αυτές οι διαφημίσεις να είναι αμφιλεγόμενες, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι θα το δουν ως αστείο», ήταν η απάντηση του Τζιλ Μπάσκιν, επικεφαλής του διαφημιστικού πρότζεκτ. «Σε όσους Ελληνοαμερικανούς το δείξαμε το βρήκαν πραγματικά αστείο», πρόσθεσε.
Δείτε τα τρία διαφημιστικά σποτ.


πηγη: politis

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More